Elokuvista voi nauttia näinkin. Innokkaimmat harrastajat kokoavat jatkuvasti täydentyviä luetteloita munauksista, jotka syystä tai toisesta ovat jääneet elokuviin, joita muuten arvostetaan suuresti taiteellisina tai kaupallisina voittoina. Vakavasti elokuvataiteeseen suhtautuvat henkilöt puolestaan saattavat saada halvauksen lukiessaan tästä, millä motiivilla jotkut toiset katselevat elokuvia.

Ihmemaa Oz (1939):
Kultatiilitiellä, jolla Dorothy tapaa Linnunpelättimen, hänen lettinsä ulottuvat ensin olkapäihin. Kun laulu edistyy, hänen tukkansa kasvaa olkapäiden alapuolelle. Sitten letit jälleen lyhenevät, kunnes laulun lopussa ne ovat jälleen pitkät.

Tuulen viemää (1939):
Avauskohtauksessa, jossa Mammy pukee Scarlett O'Haraa puutarhajuhlia varten, Scarlettin vasemmassa nimettömässä on kihlasormus, vaikka hän on tarinan mukaan vielä naimaton.
USA:n sisällissodan aikaisessa Atlantassa Scarlett kävelee pääkatua pitkin sairaalaan, ja eräässä lyhtytolpassa näkyy selvästi hehkulamppu.

Decameronen yöt (1953):
Louis Jordan seisoskelee 1300-luvun merirosvolaivansa kannella ja taustalla huristelee valkoinen kuorma-auto alas rinnettä.

Carmen Jones (1954):
Kamera seuraa Dorothy Dandridgea kadulla, ja koko kuvausryhmä hejastuu puodin ikkunasta.

Vaarallinen romanssi (1959):
Kun Eva Marie Saint aikoo ampua Cary Grantin Mt.Rushmorella, taka-alalla pikkupoika peittää korvansa kauan ennen kuin laukaus ammutaan.

Flower Drum Song (1961):
Kun katselee Grant Avenuen tanssikohtausta tarkasti, voi nähdä kuinka yksi tanssijoista kaatuu selälleen.

The Wrong Box (1966):
Viktoriaanisen Lontoon katoilla kököttävät TV-antennit.

Viikinkikuningatar (1967):
Vähäpukeinen suomalainen (!) soturikaunotar Carita (Adrienne Cori) taistelee roomalaisen kuvernöörin avustuksella pitääkseen rauhan yllä viikinkien ja brittiheimojen kesken. Mahdottoman juonen keskellä vähäisimpiä ongelmia on se, että rannekello on selvästi näkyvillä.

Tähtien sota (1977):
Kun Luke Skywalker viimeisen taistelun jälkeen astuu ulos hävittäjästään, kaikki rientävät onnittelemaan. Luke huutaa Prinsessa Leialle (Carrie Fisher) selvästi "Carrie!".
R2D2:n ohjaajan kasvot näkyvät R2D2:n lasisilmän lävitse kohtauksessa, jossa robotti on Jawan risteilijän kyydissä.
Kun kapinalliset ovat valmiina lähtemään taisteluun, T-paitaan pukeutunut filmiryhmän jäsen tepastelee muina miehinä taustalla.

Teräsmies (1978):
Kun Jor-El laskee Teräsmiesvauvan kapseliinsa, Marlon Brandon käsivarressa näkyy Rolex.

Kunnes toisin todistetaan (1990):
Kun Harrison Ford on vapautettu, toimittajat ympäröivät hänet. Yhdellä toimittajalla on pienoisnauhuri Fordin kasvojen edessä. Lähikuvassa näkyy selvästi, että nauhuri ei ole päällä, eikä siinä ole kasettia sisällä.

Robin Hood (1991):
Ollakseen ei-parodia tämä 1100-luvulle sijoitettu Robin Hood-filmatisointi sisältää lukuisia kömmähdyksiä, jotka kelpaisivat Mel Brooksillekin.  
Nottinghamin sheriffi käskee sisäkköjään käymään yöllä hänen luonaan, toista kello 10.00, toista kello 10.15. Kuinkahan tämä onnistui, kun ei tunnettu muuta kuin aurinkokelloja. Etsintäkuulutukset on selvästi painettu paperille, 300 vuotta ennen Gutenbergia. Azeem (Morgan Freeman) tuntee ruudin, josta ei ollut tietoa ennen kuin Marco Polo kävi Kiinassa. Azem käyttää myös suvereenisti kaukoputkea 400 vuotta ennen Galileita.

Jurassic Park (1993):
Kun Tyrannosaurus Rex hyökkää auton kimppuun, sen ja lasten välissä on ohut kattolasi. Lasi rikkoutuu, mutta sen jälkeen se on vuoroon ehjä ja rikki lähes jokaisesta kuvakulmasta.

Maverick (1994):
Kohtauksessa, jossa Mel Gibson puhuu intiaaniystävälleen, on taustalla laaja niitty. Jossakin niityn takana ajaa auto, joka ei ole aivan paikallaan, kun kyse on 1800-luvusta.

Braveheart (1995):
Ensimmäisessä taistelussa yksi avustajista leikkii miekkansa kanssa ikään kuin hän ei huomaisi että kamerat käyvät. Viimeisessä taistelussa erään sotilaan kaatuessa hänen kilttinsä alta näkyvät valkoiset bokserishortsit.