Toukokuussa 1999 insinööri David Phillips työnteli ostoskärryjään kaikessa rauhassa kalifornialaisessa supermarketissa, kun hän näki mainoksen, jossa ruokayhtiö Terveellinen Valinta mainosti, että asiakas saa 500 lentomailin lahjakortin palauttamalla valmistajalle kymmenen hintakoodilappusta heidän tuotteistaan. Jos lappuset palautetaan ennen toukokuun viimeistä päivää, lentomailien määrä tuplataan. Phillips laski nopeasti päässään ja keksi päättyneen vuosisadan hurjimman idean.

Phillips, joka oli ajatellut viedä perheensä lomalle Eurooppaan joka tapauksessa, huomasi ensin että valmistajan halvin tuote oli keitto, joka maksoi 90 senttiä tölkiltä. Hän osti ostoskärryt täyteen keittoa ja marssi kassalle. Seuraavaksi hän ajoi varastomyymälään, joka myi halvalla tavaraa, jonka tuotanto on lopetettu. Siellä Phillips teki suurenmoisen löydön, Terveellinen Valinta -vanukasta 25 senttiä kappale. Kaiken huipuksi jokaisessa pakkauksessa oli ikioma hintakoodilappu. Phillips osti kaikki vanukkaat liikkeestä. Sen jälkeen hän hamstrasi ketjun kaikki muut kymmenen liikettä. Kaikkiaan Phillips osti 12 150 purkkia vanukasta, mikä merkitsi 1 215 000 lentomailia.

Naapuristoa hämmensi hieman vanukasvuorien ilmaantuminen Phillipsin tontille, mutta hänellä oli selitys valmiina. ”Hamstrasimme hieman näitä vuoden 2000 varalle, jos jotakin sattuu.” Ongelmaksi jäi, että toukokuun viimeinen lähestyi nopeasti ja Phillips perheineen ei ehtinyt repiä pakkausten suojamuoveja auki riittävän nopeasti kerätäkseen kaikki laput ajoissa. Phillips keksi taas täydellisen ratkaisun. Hän lahjoitti vanukkaat paikallisiin ruokapankkeihin ja pelastusarmeijalle sillä ehdolla, että he ottavat hintakoodilaput talteen ja palauttavat ne hänelle.

Phillips oli epäluuloinen, pitäisikö yhtiö kuitenkaan lupauksensa. Hän valokuvasi ostoksensa, ja lähetti laput yhtiöön kirjattuna. Muutaman muistutuksen ja todisteiden esittämisen jälkeen yhtiö, joka väitti aluksi ettei ollut vastaanottanut koko lähetystä, lähetti paluupostissa lentomatkatodistukset. Kaikkiaan David Phillips keräsi perheelleen 1 253 000 lentomailia. Hän sijoitti niistä miljoona mailia American Airlinesin tilille, jolloin hänestä tuli automaattisesti vip-asiakas loppuiäkseen. Jos lentomailin hinnaksi lasketaan kaksi senttiä, niin Terveellinen Valinta maksoi lentotodistuksista 25 000 dollaria. David Phillips maksoi kaikkiaan 3140 dollaria. Mitä tästä ajateltiin Terveellisen Valinnan markkinointiosastolla, ei ole tiedossa. Yhtiön verkkosivuilla mennyttä kampanjaa ei ainakaan muistella.